راز جوان ماندن کیانو ریوز ۵۴ ساله

کیانو ریوز از زمان شروع‌به‌کار تا به امروز، تنها پنج سال را بدون ایفای نقش در فیلم‌های سینمایی یا تلوزیونی پشت سر گذاشته است: ۱۹۹۸، ۲۰۰۲، ۲۰۰۴، ۲۰۰۷ و ۲۰۱۱. با وجود این، طی این سال‌ها هم در استراحت مطلق نبوده است و در رویدادها و مراسم‌های هالیوودی شرکت می‌کرده است. طرفداران کیانو ریوز بر این باورند که او بیش از سی سال فعالیت بی‌وقفه داشته است و برای اثبات گفته‌های‌شان مدارکی هم ارائه می‌کنند.

اگر به عکس های منتشر شده این بازیگر مطرح توجه کنید میبینید که با وجود اینکه تصاویر قدیمی‌تر بیش از یک دهه قدمت دارند، تغییر چندانی در ظاهر او مشاهده نمی‌شود. ظاهر او، هر چه بیشتر پا به سن می‌گذارد، بهتر هم می‌شود؛ در کنار این گونه مقایسه‌ها، چهرهٔ کیانو ریوز با دو شخصیت تاریخی هم مقایسه می‌شود که شباهت قابل‌توجهی با او دارند: شارلمانی، رهبر فرانک‌ها در قرن نهم میلادی و پُل مونه (نام دیگر او ژان-پُل سالی است)، بازیگر فرانسوی قرون نوزدهم و بیستم. در این وب‌سایت، حتی به جملاتی برمی‌خوریم که از زبان خود کیانو ریوز عنوان شده‌اند و به‌عنوان گواه غیرقابل‌انکار فناناپذیری او استفاده می‌شوند؛ جملاتی شبیه به این: «پول آخرین چیزی است که فکر مرا به خود مشغول می‌کند. با سرمایه‌ای که تا به امروز جمع کرده‌ام، می‌توانم چند قرن آینده را سر کنم.» گویا خودِ کیانو ریوز هم به فناناپذیری‌اش ایمان دارد. اگر واکنش‌های مردمی و طرفداران و رویکرد مبالغه‌آمیز آن‌ها را کنار بگذاریم (سرآخر، کدام انسانی را سراغ دارید که اجل سراغش نیامده باشد؟)، باز هم نمی‌توانیم رویکرد مناسب و سالمی را که این بازیگر محبوب پیش گرفته است انکار کنیم. بیایید با نگاهی دقیق‌تر و علمی‌تر ببینیم راز جوان ماندن کیانو ریوز در این سن‌وسال چیست؟



رژیم غذایی کیانو ریوز

شاید فکر کنید کیانو ریوز با نوعی رژیم غذایی جادویی توانسته این ظاهر حسادت‌برانگیزش را حفظ کند. اما این طور نیست. او پیرو چند قانون ساده است: اولین قانون این است که او، گاه‌به‌گاه از مصرف نوشیدنی‌های الکلی نظیر آب جو سر باز می‌زند؛ این ستارهٔ دوست‌داشتنی دنیای هالیوود رژیم غذایی سالمی را دنبال می‌کند که اساس آن متشکل از مرغ، برنج، پاستا و انواع سبزیجات است. علاوه بر کیفیت مواد غذایی، کمیت نیز برای او حائز اهمیت است. او مصرف وعده‌های کوچک‌تر غذایی را به پرخوری ترجیح می‌دهد.

او با توجه به دستاوردهای علم تغذیه، بادقت قابل‌ملاحظه‌ای خوراک مصرفی‌اش را انتخاب می‌کند و به این صورت، پروتئین، کربوهیدرات و چربی را به‌صورت متعادل و به‌اندازهٔ ایده‌آل جذب می‌کند. کیانو ریوز، با مصرف تعداد بیشتری وعدهٔ غذایی کوچک‌تر در طول روز، اجازه نمی‌دهد گرسنگی بر او غالب بشود و به این شکل، مجبور به مصرف خوراکی‌های مضر بشود. دانش قابل‌توجه او در خصوص علم تغذیه کمک زیادی به انتخاب رژیم غذایی ایده‌آلش می‌کند.

تغذیهٔ سالم، تنها علت ظاهر خوب کیانو ریوز نیست. علاوه بر این، او سعی می‌کند در زندگی روزمره‌اش تا حد امکان فعال بماند. هاکی روی یخ و بسکتبال دو ورزش مورد علاقهٔ او هستند. او در وزنه‌برداری هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. با وجود اینکه کیانو ریوز تمایل چندانی به برملا کردن رازهای مرتبط با روند روزمرهٔ ورزش کردنش ندارد، به این مسئله اذعان داشته است که ملاک فعالیت‌های آمادگی جسمانیش نقش‌هایی است که برای بازی کردن در پیش دارد. به‌عنوان مثال، او برای بازی در نقش «نئو» در «ماتریکس» کنگ‌فو یاد گرفت.